Budapest új autós szentélye: az ős M3-tól az 1100 Nm-es első elektromos BMW M modellig

Ezt olvasta már?

Miközben minden irányból támadnak a lehangoló hírek, a prémium autók, így például a nagy teljesítményű M-es BMW-k iránt egyre komolyabb az érdeklődés. Az ország legnagyobb BMW M kereskedésének megnyitóján jártunk.

A egyik legrégebben működő hazai BMW márkakereskedés 2015 után most ismét megújult. A Wallis Motor Duna budapesti szalonja a legsportosabb BMW-ket készítő M GmbH 50. születésnapjának alkalmából egy több, mint 200 négyzetméteres BMW M résszel gazdagott.

Az ország legnagyobb BMW M kereskedésében öt M-es modell fér el egymás mellett, melyeket a komoly érdeklődők nemcsak megtekinthetnek, hanem akár ki is próbálhatnak.

A várótérben stílusosan egy V8-as motorblokkra épülő asztal fogadja az ügyfeleket, és egy külön M-es értékesítő helyiséget is kialakítottak.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

Az új M-es kocsikba egy dedikált átadóhelyen ülhetnek be először tulajdonosaik és innen gurulhatnak ki a napfényre.

© László Ferenc

© László Ferenc

Minden új M-es autó vásárlója 3 éven keresztül évente egyszer kérhet budapesti háztól-házig szervizt, és számukra garantált, hogy maximum 3 napon belül szervizidőpontot kapnak. Emellett 1 év ingyenes gumihotel-szolgáltatás is jár az M-es modellek mellé a téli-nyári gumik tárolására.

Magyarországon az idei év első felében 30 százalékkal több M-es autót adtak el, mint 2021 hasonló időszakában, ami elsősorban a közelmúltban teljesen megújult M3-nak és M4-nek köszönhető. Jelenleg minden ötödik megrendelt BMW M vagy M Performance kivitelű.

M fronton a jéghegy csúcsát a Competition feletti limitált szériás CS és CSL modellek jelentik. A tavaly év elején a valaha készült legerősebb közúti BMW-ként 60 millió forintos áron debütált M5 CS-ből információink szerint mintegy tucatnyit adtak el itthon.

© László Ferenc

Ezekben a napokban kezdődik meg a 70 millió forintos listaárú M4 CSL gyártása, mely szuperkönnyű és 550 lóerős csúcs M4-esből hat darabot sikerült szerezni a hazai piacra, de ennél jelentősen többet is el tudnának adni a mintegy 500 példányban gyártandó sportkupéból.

Az M GbmH 50. születésnapja alkalmából ilyen egyedi logót is kérhetnek a vásárlók:

Így feszít a spéci logó egy M5 Competition elején

© László Ferenc

A kereskedésben többek közt egy vadonatúj iX M60 is helyet kapott. Ez a gyártó első igazi elektromos M modellje, mely elsősorban 619 lóerős teljesítményéről, illetve 1100 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg.

A 47 millió forintos indulóárú hangtalan monstrum 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra és egy feltöltéssel mintegy 550 kilométert képes megtenni.

© László Ferenc

© László Ferenc

Hamarosan érkezik az első kombi M3-as, valamint az általunk nemrégiben alaposan letesztelt M240i még potensebb kiadása, a 450 lóerős M2, illetve az M4 550 lovas versenyautó verziója, az új M4 GT4.

Utóbbi elődjével a most megnyitott budapesti M kereskedés bejáratánál testközelből is meg lehet ismerkedni.

© László Ferenc

© László Ferenc

Az ajtón belépve rögtön egy első szériás BMW M3, egész pontosan egy 1988-ban gyártott eredeti állapotú példány látványa fogad.

A 195 lóerő mellé 1240 kilogrammos tömeg társul, ami remek vezetési élményt és 6,7 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

Az 1995-ben debütált Z3 legritkább, mindössze 6 291 példányban gyártott M Coupé változata is képviselteti magát a helyszínen.

Ez a 3,2 literes motorral szerelt kupé 7400-as fordulaton adja le 325 lóerős maximális teljesítményét, a 0-100-at pedig 5,3 másodperc alatt abszolválja.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

1975-öt írtunk, amikor napvilágot látott az E24-es kódjelű első 6-os sorozat, mely négyszemélyes kupé csúcsmodellje az alábbi képeken is látható M635 CSi.

Az egyes piacokon M6 néven értékesített, 1984 és 1989 között készült über 6-ost egy 286 lóerős 3,5 literes soros 6 hengeres benzinmotor mozgatja.

© László Ferenc

© László Ferenc

Az 1989 és 1999 között gyártott 8-as sorozat non-plus-ultra kategóriás verziója, a 850 CSi is képviselteti magát az M-es szentélyben.

Ennek 5,6 literes V12-es szívó motorja 380 lóerős, illetve 550 Nm-es produkciót ad elő. Ebből a sorozatból egyetlen M8 prototípus készült, mely a gyártó Németországban féltve őrzött kincse.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

A nyitórendezvényen a két márkanagykövet, Talmácsi Gábor világbajnok gyorsaságimotor-versenyző és Kiss Norbert háromszoros kamion Európa-bajnok is jelen volt.

Kiss röviden bemutatta saját napi használatú BMW-jét, egy M6 Gran Coupét, mely 2013 és 2018 között gyártott négyajtós sportkocsi kiviteltől függően 560-600 lóerős, ideális esetben 3,9 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és akár 305 km/h-val is képes száguldani.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legfrissebb a témában

Még több hasonló cikk a témában