Audi irányítás alá kerülhet a Bentley

Ezt olvasta már?

Szolid dubaji tuningot kapott a 10. szülinapját ünneplő Lamborghini Aventador

Itt a megoldás azoknak, akik középszerűnek, unalmasnak találják az olasz sportkocsi külsejét. A Lamborghini 2011 elején, a Genfi Autószalonon leplezte le a...

Chiphiány miatt leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

Január 20-ától tíz napra leáll a munka a Mercedes kecskeméti gyárában, miután ezt az üzemet is elérte az autóiparon végigsöprő alkatrészhiány. Mindezt egy egyhónapos...

Lezárult a Fiat Chrysler és a PSA egyesülése

Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg a hétvégén....

Zseniális reklám az 1930-as évekből az autók áramvonalasságáról

Egyetlen egyszerű ábra, melynek láttán 90 éve és ma is mindenki egyből megérti az aerodinamika lényegét. A csehszlovák Tatra 77, vagy egyszerűen csak...

A sok márka menedzselését már korábban is csoportok kialakításával igyekeztek egyszerűsíteni, bár ez az előző évtizedekben fura kétfejűséghez vezetett a cégen belül: két, egymással rivalizáló márkacsoport alakult ki, az Audi alá tartozó Seat és Lamborghini tartozott az egyikhez, a VW-hez csatolt Skoda, Bentley és Bugatti a másikhoz.

bentleyflyigspur-20

A fura belső versenyhelyzet felszámolását már korábban elhatározták, így az elmúlt években szorosabb lett az együttműködés a tömegmárkák – a Volkswagen, a Seat és a Skoda – között, viszont a luxusmárkák közt egyelőre nem változott sok minden. Az Audi ugyan használja a Porsche Taycan villanyautó-alapjait, és akad néhány közös motor, illetve egyéb hajtáselem. A Bentley ennek ellenére eddig viszonylag önállóan működött, de ennek a legújabb hírek szerint hamarosan vége szakad.

A legújabb iparági hírek szerint a terv az, hogy a Bentley már a jövő évtől az Audi vezetőség kontrollja alá kerül. Így várhatóan több lesz a közös műszaki megoldás, sőt, egyesek arra számítanak, hogy a Bentley típusok gyártása átkerülhet az Audi gyáraiba, és Nagy-Britanniában csak az egyedi igények kiszolgálását végző részleg marad. Anyagi szempontból mindenképp ez lenne a leghatékonyabb lépés, bár így is kérdéses, hogy megteszik-e.

Korábban arról is szó esett, hogy a VW csoport mérlegeli rétegmárkái, a Bugatti, Ducati és Lamborghini sorsát. Bár ezek az utóbbi években kivétel nélkül nyereséggel működtek, a szinten tartásukhoz szükséges nagyobb fejlesztéseket nem biztos, hogy szívesen kifizetné a vállalatvezetés, amely legtöbb erőforrását egy új, elektromos és hibrid modellekből álló választék kialakítására, illetve a dízelbotrány hatásainak kezelésére fordította az elmúlt évek során.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

CityPorter, a gyanús jövőkép

Minden létező kategóriában felbukkantak már az elektromos járművek, a furgonok piaca sem kivétel. Itt is egyre sűrűbb a mezőny, a Ford, a General Motors,...

Ezeken a helyeken kaphattok meleg ételt vagy italt, ha a Balatonhoz kirándultok

Alapkészítmények Ha már megvan az alaprecept, már csak rajtatok áll, hogy édesen, vagy sósan turbózzátok! ...

„Elégethetném a pénzt a teraszon” – Hogyan éli túl egy kávézótulajdonos a járványt?

A klasszik, kockás terítős büfék reggeli szendvicskínálatának gyöngyszeme Green Kitchen Ez most nem...

A Sandwich Heaven több mint egy jó szendvicsező | Street Kitchen

Gluténmentes Finomak és egészségesek is, bizony van ilyen! Szendvicsek és burgerek ...

5 hiánypótló étterem, ami a koronavírus második hulláma alatt nyílt

Green Kitchen Ez most nem a klasszikus, de van olyan finom 😉 Levesek és főzelékek...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -