Némileg meglepő változást hoz a 2022-es év a kínai autógyártásban. Az új szabályozások értelmében ugyanis január elsejétől nem kell többé helyi cégekkel közös vállalatot létrehozniuk azoknak a külföldi márkáknak, amelyek gyökeret vernének Kínában. Ez alapjaiban gyúrhatja át a távol-keleti ország autóiparát.
Ahogy azt a Motor1 a Kínai Kereskedelmi Minisztérium, valamint a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság nyomán megírta, január 1-jétől a személyautók lekerülnek a külföldi vállalatok beruházásait korlátozó listáról. Hogy kontextusba helyezzük ezt a lépést: 1994 óta csak 50-50 százalékos vegyes vállalatok létrehozásával folytathatták tevékenységüket Kínában más országok autógyártói. 2018-ban felemelték a limitet 70 százalékra, ezt mások mellett a BMW is kihasználta a Brilliance-szal való együttműködésében.
Mostantól tehát nem kell kínai partner után kutatniuk azoknak, akik személyautók gyártásával szeretnék megvetni a lábukat az országban. Önállóan is megkezdhetik működésüket, akik pedig már jelen vannak, akár ki is vásárolhatják a másik felet. A teljesség igénye nélkül például a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a BMW, vagy akár a Ford előtt is megnyílik ez a lehetőség, míg új szereplőként a Rivian és a Lucid is kacsintgatott már Kína felé.
A közös vállalatokkal kapcsolatos eddigi előírások célja egyébként az volt, hogy segítse a hazai autógyártók fejlődését. Így ugyanis hozzáfértek a modernebb technológiákhoz, és természetesen nyereség szempontjából sem volt elhanyagolható az együttműködések haszna.