A Toyota piacra dobja az üzemanyagcellás technológiáját

Ezt olvasta már?

Újra itt a legkeményebb Lada Niva

Mostantól ismét vesz fel rendeléseket a Lada Niva Brontóra az AvtoVAZ. A csúcsmodell gyártásával tavaly álltak le az oroszok, akkor technikai okokra hivatkoztak, de...

Megmutatták, mit látnak a tűzoltók, akik az erdőtüzekhez vonulnak

Ilyen körülmények közt nem egyszerű navigálni. A BBC tette közzé azt a felvételt, amely egy kaliforniai tűzoltóautó belsejében készült. A kocsi és utasai...

Gyártásra kész a Tesla kamionja?

Évekig tartó késések után a Tesla hamarosan megkezdi a teljesen elektromos nyergesvontatója gyártását. A Tesla jól ismert az új modellek bemutatásával kapcsolatos felfokozott hangulatkeltésről és...

2030-ra már csak villanyautókat gyártana a Mercedes

A vártnál és a tervezettnél lényegesen gyorsabban vált villanyhajtásra a Mercedes Ola Källenius vezérigazgató csütörtöki bejelentése szerint. 2030-ig összesen 40 milliárd eurót fordítanak az...

A Toyota 7 éve mutatta be az első hidrogén-hajtású modelljét, a Mirait, amelynek azóta már a második generációja fut, idén tavasszal pedig elkezdi árusítani az autóban szolgáló üzemanyagcellás technológia egy változatát. A lehetséges partnerek között vonat- és hajóüzemeltetők, valamint energetikával foglalkozó cégek, áramszolgáltatók szerepelnek.

Forrás: Nikkei Asia

Forrás: Nikkei Asia

Bár maga a technológia már évtizedek óta lóg a levegőben, mint lehetséges forradalom, mégis az elektromos autók vannak terjedőben. A 2014-es Mirai és a konkurens Honda Insight sem lett átütő siker, ez is közrejátszhatott abban, hogy a Toyota a befektetés megtérülése érdekében az autóipar helyett most más területekre céloz. 

A Toyota egy kompakt modulba építi az üzemanyagcellás rendszer elemeit, ebből a modulból négy függőleges és vízszintes típust terveznek árusítani. A modulok 60 vagy 80 kW-os teljesítményre képesek, súlyuk 250 kilogramm, és gond nélkül lehet őket csatlakoztatni minden olyan meglévő elektromos berendezéshez, ami rendelkezik motorral, inverterrel és akkumulátorral. A cég egyelőre sem árat, sem értékesítési célszámokat nem közölt.

A sokszor különutas Japánban az ország energiaszegénysége miatt nagy hangsúlyt fektetnek az alternatív meghajtások kutatására, és ha sikerül megoldani a hidrogén hatékony szállítását, akár sikert is arathatnak a Toyota üzemanyagcellái.

Via: Nikkei Asia

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Audi Q7-tel rongyoltak bele az amerikai történelem egy darabjába

Kellemetlen ébredés lehet, ha valaki arra riad álmából, hogy a házába belecsapódott egy autó. Ezt élték át a Massachusetts állambeli Hingham városkában élő család...

7 nap 7 recept: szaftos darált húsos kaják

Az egyik legcsodálatosabb kombináció a gyümölcs és a túró! GRILLSZEZON Fullos bagel ...

11+1 rántott hús a világ körül: Dél-Koreától Ausztriáig

Egészséges, tápanyagokkal dúsított Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 ...

Beaver Café: tökéletes kávélelőhely és otthonos hangulat Balatonalmádiban

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...

5 fantasztikus vízparti strandétterem a Balatonnál, ahol egész nyáron jót ehetsz

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -