A Tesla többet ér, mint Japán összes autógyártója összesen

Ezt olvasta már?

Magyarországon a zöld rendszámos új Skoda Octavia RS

Az Octavia legsportosabb kivitele mostantól plugin hibrid hajtással is rendelhető. Megérkezett Magyarországra a tavaly teljesen megújult Skoda Octavia környezettudatosnak ígért sportos csúcsmodellje, az...

Bizonytalan a Volkswagen vezetőjének helyzete

Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg. ...

Lassan tisztázódhat a Nikola helyzete

A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az...

Toplista: ezek most Európában a legnépszerűbb villanyautók

A dobogóra egy német, egy francia és egy dél-koreai típus gördülhet fel. Nemrégiben írtunk arról, hogy az új autók európai piacát idén októberben...

A körülmények ellenére megduplázta a 2021 márciusáig tartó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését a Toyota – jelentette be egy pénteki online ülésen Toyoda Akio, a cég vezérigazgatója. Ebben nagy szerepe volt a kínai piac erősödésének, ahol egyébként a Honda is jól teljesített. A pénzügyi eredmények kapcsán befektetői oldalról felmerült a kérdés, hogy miként akar érvényesülni a cég az elektromos autók felé mozduló piacon, ahol a Tesla egyelőre megfoghatatlannak tűnik. Az amerikai cég értéke idén júliusban már meghaladta a Toyotáét, ma pedig már többet ér, mint mind a hét japán autómárka együttvéve.

Miközben Toyoda elismerte, hogy a befektetőkkel, az üzleti modellel, a software-rel és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban van mit tanulniuk Elon Muskéktól, finoman helyre is rakta azokat, akik a puszta számokkal dobálóznak, mondván, a Tesla egyelőre nincs jelen a valódi üzleti világban. “A Tesla szerint az ő receptjük lesz a standard a jövőben. Nálunk, a Toyotánál viszont már most megvan a valódi konyha és a valódi séf. (…) Vannak finnyás vendégek, akik ott ülnek velünk szemben, és már most a mi ételeinket eszik.” Ezt arra értette, hogy noha a részvényárfolyamot tekintve valóban előnyben van, a Tesla eladott autóinak száma mégis töredéke a Toyotaénak. Ők tavaly 10,74 millió autót értékesítettek, 2021-re ugyanezt az adatot 7,5 millióra becsülik, miközben a Tesla alig 500 ezer eladott járműre számít.

A dolog pikantériája, hogy a hibrid technológia úttörőjeként a Toyota a teljesen elektromos RAV4 akkumulátorával és hajtásrendszerével kapcsolatban anno a Tesla segítségét kérte és kapta is, később viszont kihátrált az együttműködésből, és egész a közelmúltig nem is fektetett nagy hangsúlyt a technológiára.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

A Volkswagen márka nem költ többet autósportra

Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is...

Itt a MEGÚSZÓS KAJÁK 2 unboxing!

Green Kitchen A káposzta újjászületése Karácsony A brownie lelke ezesetben a...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -