A Tesla többet ér, mint Japán összes autógyártója összesen

Ezt olvasta már?

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Csúnyán végződött egy autós üldözés Kaliforniában: felüljáró alá ékelődött be egy Maserati

A balesetről képeket is közzétett az oaklandi rendőrség. Bizarr fotókat osztott meg a kaliforniai Oakland rendőrsége az Instagram-oldalán. A posztra a Totalcar talált rá,...

Versenyt csinál a felújításból a Porsche

Nem mindennapi versenyt hirdetett meg a Porsche az amerikai márkakereskedő-hálózat, vagyis inkább a hozzájuk tartozó szervizek számára. A Porsche Classic Restoration Challenge-hez negyven szalon...

GTX: így hívják majd az izmos villany-Volkswageneket

A Volkswagennél már sok évtizedes történelmük van a GTI modelleknek. Igaz, jó ideje már nem ezek számítanak a legerősebb, legsportosabb gépeknek, a Golfból például...

A körülmények ellenére megduplázta a 2021 márciusáig tartó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését a Toyota – jelentette be egy pénteki online ülésen Toyoda Akio, a cég vezérigazgatója. Ebben nagy szerepe volt a kínai piac erősödésének, ahol egyébként a Honda is jól teljesített. A pénzügyi eredmények kapcsán befektetői oldalról felmerült a kérdés, hogy miként akar érvényesülni a cég az elektromos autók felé mozduló piacon, ahol a Tesla egyelőre megfoghatatlannak tűnik. Az amerikai cég értéke idén júliusban már meghaladta a Toyotáét, ma pedig már többet ér, mint mind a hét japán autómárka együttvéve.

Miközben Toyoda elismerte, hogy a befektetőkkel, az üzleti modellel, a software-rel és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban van mit tanulniuk Elon Muskéktól, finoman helyre is rakta azokat, akik a puszta számokkal dobálóznak, mondván, a Tesla egyelőre nincs jelen a valódi üzleti világban. “A Tesla szerint az ő receptjük lesz a standard a jövőben. Nálunk, a Toyotánál viszont már most megvan a valódi konyha és a valódi séf. (…) Vannak finnyás vendégek, akik ott ülnek velünk szemben, és már most a mi ételeinket eszik.” Ezt arra értette, hogy noha a részvényárfolyamot tekintve valóban előnyben van, a Tesla eladott autóinak száma mégis töredéke a Toyotaénak. Ők tavaly 10,74 millió autót értékesítettek, 2021-re ugyanezt az adatot 7,5 millióra becsülik, miközben a Tesla alig 500 ezer eladott járműre számít.

A dolog pikantériája, hogy a hibrid technológia úttörőjeként a Toyota a teljesen elektromos RAV4 akkumulátorával és hajtásrendszerével kapcsolatban anno a Tesla segítségét kérte és kapta is, később viszont kihátrált az együttműködésből, és egész a közelmúltig nem is fektetett nagy hangsúlyt a technológiára.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -