A Peugeot megmutatta, mivel tér vissza Le Mans-ba

Ezt olvasta már?

A repülés hőskorára emlékeztet a legújabb Bugatti

A Bugatti márkában, és magában a Chiron típusban is van valami múltba révedő, valami az 1900-as évek elejének esztétikájából. Az ajtókat körülvevő, látszólag minden...

Felgyorsul a legkisebb villany-VW fejlesztése?

Az Automotive News belső információkra hivatkozva azt írja, hogy a Volkswagen felgyorsította az elektromos kínálat alapmodelljének fejlesztését, amely nagyjából Polo méretű, városi modell lesz....

Magyarországon 9 millió forint felett nyit az új kombi VW Golf

A nyolcadik generációs Golf praktikus családi kivitelének legolcsóbb változatát 110 lóerős lágyhibrid motor hajtja. A Volkswagen egy évvel az ötajtós változatot követően nemrégiben...

Már a VW ID.3 Európa kedvenc villanyautója

Az októberi eladási számok azt mutatják, hogy a Volkswagen ID.3 előtt fényes jövő állhat Európában. Még meg sem érkeztek a legolcsóbb változatok, de máris...

Ezek is csak rajzok ugyan, de már jól látni rajtuk, milyen elképzelés szerint épülnek az új kor Le Mans-i csúcsautói. A Peugeot mutatta meg, hogyan néz majd ki az autó, amivel visszatérnek a 2021-től megújuló megbízhatósági versenyekre.

A Le Mans-i 24 órás, valamint az a köré épülő versenysorozat, a WEC csúcskategóriája az utóbbi években megfizethetetlenül drágává lett. Ezért állhatott elő az a groteszk helyzet, hogy miután az Audi és a Porsche is kiszállt, érdemben csak a Toyota maradt benne, ami így harmadik éve nyer könnyedén mindenhol a szakágban. 2021-től ezért teljesen új szabályrendszert írnak elő, a versenysorozat szervezői úgy tervezik, hogy csapatonként 20 millió euróból ki lehessen hozni egy szezont a WEC-ben Le Mans-ostól. Ezért keltik életre a  hypercar – hiperautó – nevű kategóriát, ami az LMP1-es prototípusoknál nemcsak olcsóbb lesz, de autószerűbb autókat is hozhat. 

Az új kategória sok gyártót visszavonzhat Le Mans-ba. A Ferrari és a Bentley visszatéréséről már esett szó, a Toyota és a Peugeot pedig biztosra mondták, hogy jönnek. Utóbbi mutatott most valamennyit az autójából. Ez az egyelőre névtelen hiperautó sziluettjében egész hasonló a mostani prototípusokhoz, de valamivel hosszabb (4,6 méter helyett 5 méter) és szélesebb (1,9-ről 2 méter) lesz. Állítólag az aerodinamikai munkával már éles tesztekre készen vannak a Peugeot Motorsportnál, a hajtásnak viszont csak az alap paraméterei vannak meg: a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 675 lóerő lesz. 

Sok ideje nincs már a gyártóknak előállni a maguk hiperautójával. Márciusban indul a következő WEC szezon a Sebringi 12 órással. Jelen állás szerint a Peugeot-n túl a Toyota, a Glickenhaus és a Kykolles lehet ott hiperautóval a rajtnál.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Ez a szuperritka kétmotoros Citroën Kacsa megér 50 millió forintot?

A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból. A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -