A Peugeot megmutatta, mivel tér vissza Le Mans-ba

Ezt olvasta már?

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Csúnyán végződött egy autós üldözés Kaliforniában: felüljáró alá ékelődött be egy Maserati

A balesetről képeket is közzétett az oaklandi rendőrség. Bizarr fotókat osztott meg a kaliforniai Oakland rendőrsége az Instagram-oldalán. A posztra a Totalcar talált rá,...

Versenyt csinál a felújításból a Porsche

Nem mindennapi versenyt hirdetett meg a Porsche az amerikai márkakereskedő-hálózat, vagyis inkább a hozzájuk tartozó szervizek számára. A Porsche Classic Restoration Challenge-hez negyven szalon...

GTX: így hívják majd az izmos villany-Volkswageneket

A Volkswagennél már sok évtizedes történelmük van a GTI modelleknek. Igaz, jó ideje már nem ezek számítanak a legerősebb, legsportosabb gépeknek, a Golfból például...

Ezek is csak rajzok ugyan, de már jól látni rajtuk, milyen elképzelés szerint épülnek az új kor Le Mans-i csúcsautói. A Peugeot mutatta meg, hogyan néz majd ki az autó, amivel visszatérnek a 2021-től megújuló megbízhatósági versenyekre.

A Le Mans-i 24 órás, valamint az a köré épülő versenysorozat, a WEC csúcskategóriája az utóbbi években megfizethetetlenül drágává lett. Ezért állhatott elő az a groteszk helyzet, hogy miután az Audi és a Porsche is kiszállt, érdemben csak a Toyota maradt benne, ami így harmadik éve nyer könnyedén mindenhol a szakágban. 2021-től ezért teljesen új szabályrendszert írnak elő, a versenysorozat szervezői úgy tervezik, hogy csapatonként 20 millió euróból ki lehessen hozni egy szezont a WEC-ben Le Mans-ostól. Ezért keltik életre a  hypercar – hiperautó – nevű kategóriát, ami az LMP1-es prototípusoknál nemcsak olcsóbb lesz, de autószerűbb autókat is hozhat. 

Az új kategória sok gyártót visszavonzhat Le Mans-ba. A Ferrari és a Bentley visszatéréséről már esett szó, a Toyota és a Peugeot pedig biztosra mondták, hogy jönnek. Utóbbi mutatott most valamennyit az autójából. Ez az egyelőre névtelen hiperautó sziluettjében egész hasonló a mostani prototípusokhoz, de valamivel hosszabb (4,6 méter helyett 5 méter) és szélesebb (1,9-ről 2 méter) lesz. Állítólag az aerodinamikai munkával már éles tesztekre készen vannak a Peugeot Motorsportnál, a hajtásnak viszont csak az alap paraméterei vannak meg: a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 675 lóerő lesz. 

Sok ideje nincs már a gyártóknak előállni a maguk hiperautójával. Márciusban indul a következő WEC szezon a Sebringi 12 órással. Jelen állás szerint a Peugeot-n túl a Toyota, a Glickenhaus és a Kykolles lehet ott hiperautóval a rajtnál.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -