A legfontosabb piacukon veszítenek kulcsfontosságú csatákat a globális autógyártók

Ezt olvasta már?

A General Motors, a VW Csoport és más külföldi autógyártók az 1990-es évek óta domináltak Kínában is, de mára a vevők az elektromos autók esetében inkább a kínai márkákat preferálják.

A hagyományos autógyártás királyai egyre inkább lemaradnak a helyi szereplők mögött a virágzó elektromos járművek piacán Kínában, amely pedig kulcsfontosságú bevételeket hoz az elektromos és autonóm ambícióik finanszírozásához és fejlesztéséhez – írja az Automotive News oldala.

A lap egy kínai vásárló példáján mutatja be, hogyan választ autót ma egy pekingi irodai dolgozó. A fő dilemma számára egy 180 000 jüanos (11 millió forintos) elektromos crossover vásárlásakor, hogy melyik kínai márkától válasszon modellt. “Ha benzines autót keresnék, lehet, hogy külföldi márkákra gondoltam volna” – mondta a 29 éves nő, de mivel elektromos autót akart, és a Teslán kívül más külföldi márkának nincs megfelelő kínálata, amely ráadásul fejlett vezetési asszisztenseket is kínál, csak a kínai márkák feleltek meg neki.

Az olyan fogyasztók keresletének köszönhetően, mint ő, az elektromos autók eladásai rohamosan nőnek Kína nagyjából 500 milliárd dolláros autópiacán , amely a világ legnagyobb autópiaca.

A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2022 első négy hónapjában a tisztán elektromos járművek és a plug-in hibridek száma több mint kétszeresére, 1,49 millióra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A szövetség adatai szerint idén nincs külföldi márka a 10 legjobban teljesítő autógyártó között az alternatív hajtású járművek szegmensében, a harmadik helyen álló amerikai Tesla kivételével.

A kínai márkák a BYD-től, Nio-n át, a Wuling-tól a Chery-ig és az Xpeng-ig pedig egyre erősebbek. A legnagyobb a BYD, idén körülbelül 390 000 elektromos járművet adott el az országban, több mint háromszor annyit, mint amennyit a világelső Tesla értékesített. A legjobb hagyományos autógyártó a Volkswagen, amely közös céget visz a FAW csoporttal a 15. helyen áll az elektromos járművek értékesítésében.

A globális márkák az 1990-es évek óta dominálnak Kínában, jellemzően az elmúlt években a személygépkocsi-eladások 60-70 százalékát tudhatták magukének. 2022 első négy hónapjában 52 százalékot értek el, április havi részesedésük pedig 43 százalék volt. A Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida, jelezte is a hagyományos autógyártók előtt álló kihívás mértékét, amikor azt mondta a Reutersnek, hogy bizonyos márkák “három-öt éven belül eltűnhetnek” Kínában.

Bill Russo pedig, aki, a Chrysler korábbi vezetője és jelenleg a sanghaji székhelyű Automobility tanácsadó cég vezetője, azt mondta, hogy a globális márkáknak gyorsan meg kellene kapaszkodniuk, mivel kevesebb, mint 20 százalékát uralják az alternatív hajtású eladásoknak Kínában, ami itt az egyetlen növekvő autópiaci szegmens.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legfrissebb a témában

Még több hasonló cikk a témában