A kopasz McLaren is megkapta a Gulf-festést

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

A 804 lóerős Elva a pennsylvania-i olajvállalat és a McLaren közötti, immár majd’ 60 éve tartó együttműködés emlékére kapta meg a világoskék-narancssárga színkombinációt: a Gulf jelzés már 1968 és 1973 között feltűnt a McLaren Formula 1-ben, Can-Amben és Indycarban futó versenyautóin, amik akkoriban még a most ismert kombó helyett legtöbbször Papaya Orange színben virítottak.

Nem ez az első homage-különkiadás az autóból, az MSO (McLaren Special Operation) már bemutatott két, Bruce McLaren egy-egy versenyautója előtt tisztelgő verziót is: előbbi a 1964-es M1A, utóbbi pedig az 1967-es M6A volt, amelytől a McLarenek narancssárga-hagyománya is ered. Az Elva neve a francia “elle va”-ból származik, ami magyarul annyit tesz: “ő (nőnem) megy”. A név arra a manufaktúrára utal, ami, mivel a McLarennek nem volt elég kapacitása, az M1A versenyautókat építette.

A tető és szélvédő nélküli koncepció a külvilág és az autó beltere közti határvonalat hivatott elmosni, ezzel az Elva a Ferrari Monza fő ellenfele, bár készültek kémfotók egy szintén speedster Lamborghiniről is – egyelőre csak tesztkörülmények között. Eredetileg 399 darabosra tervezték a szériát, ám a visszajelzések alapján a példányszámot végül 249-re módosították. Ezt Mike Flewitt, a McLaren utcai autókért felelős vezetője azzal indokolta, hogy így akarnak eleget tenni azon vásárlók igényeinek, akik nem érezték elég exkluzívnak az autót.

Érdekesség, hogy az eddigi példányokkal ellentétben – amelyek a középkonzol tetején viselték a visszapillantót – a Gulf-verzión egyáltalán nincs középső tükör. Ansar Ali, az MSO ügyvezetője elmondta, hogy az ügyfelek a gyártó bármely modelljét megrendelhetik a világoskék-narancs dizájnnal, egyenesen a gyárból, legyen az akár az Elva, akár valamelyik olcsóbb modell.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -