A kopasz McLaren is megkapta a Gulf-festést

Ezt olvasta már?

A repülés hőskorára emlékeztet a legújabb Bugatti

A Bugatti márkában, és magában a Chiron típusban is van valami múltba révedő, valami az 1900-as évek elejének esztétikájából. Az ajtókat körülvevő, látszólag minden...

Sérülésjelző autóüveget talált fel az Apple

Bár éveken keresztül pletykáltak egy Apple autóról, és a fejlesztésére eltapsolt dollármilliárdokról, úgy tűnik, abból nemigen lesz semmi. A számítástechnikai óriás ugyanakkor autóipari beszállítóként...

Felgyorsul a legkisebb villany-VW fejlesztése?

Az Automotive News belső információkra hivatkozva azt írja, hogy a Volkswagen felgyorsította az elektromos kínálat alapmodelljének fejlesztését, amely nagyjából Polo méretű, városi modell lesz....

Magyarországon 9 millió forint felett nyit az új kombi VW Golf

A nyolcadik generációs Golf praktikus családi kivitelének legolcsóbb változatát 110 lóerős lágyhibrid motor hajtja. A Volkswagen egy évvel az ötajtós változatot követően nemrégiben...

A 804 lóerős Elva a pennsylvania-i olajvállalat és a McLaren közötti, immár majd’ 60 éve tartó együttműködés emlékére kapta meg a világoskék-narancssárga színkombinációt: a Gulf jelzés már 1968 és 1973 között feltűnt a McLaren Formula 1-ben, Can-Amben és Indycarban futó versenyautóin, amik akkoriban még a most ismert kombó helyett legtöbbször Papaya Orange színben virítottak.

Nem ez az első homage-különkiadás az autóból, az MSO (McLaren Special Operation) már bemutatott két, Bruce McLaren egy-egy versenyautója előtt tisztelgő verziót is: előbbi a 1964-es M1A, utóbbi pedig az 1967-es M6A volt, amelytől a McLarenek narancssárga-hagyománya is ered. Az Elva neve a francia “elle va”-ból származik, ami magyarul annyit tesz: “ő (nőnem) megy”. A név arra a manufaktúrára utal, ami, mivel a McLarennek nem volt elég kapacitása, az M1A versenyautókat építette.

A tető és szélvédő nélküli koncepció a külvilág és az autó beltere közti határvonalat hivatott elmosni, ezzel az Elva a Ferrari Monza fő ellenfele, bár készültek kémfotók egy szintén speedster Lamborghiniről is – egyelőre csak tesztkörülmények között. Eredetileg 399 darabosra tervezték a szériát, ám a visszajelzések alapján a példányszámot végül 249-re módosították. Ezt Mike Flewitt, a McLaren utcai autókért felelős vezetője azzal indokolta, hogy így akarnak eleget tenni azon vásárlók igényeinek, akik nem érezték elég exkluzívnak az autót.

Érdekesség, hogy az eddigi példányokkal ellentétben – amelyek a középkonzol tetején viselték a visszapillantót – a Gulf-verzión egyáltalán nincs középső tükör. Ansar Ali, az MSO ügyvezetője elmondta, hogy az ügyfelek a gyártó bármely modelljét megrendelhetik a világoskék-narancs dizájnnal, egyenesen a gyárból, legyen az akár az Elva, akár valamelyik olcsóbb modell.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Ez a szuperritka kétmotoros Citroën Kacsa megér 50 millió forintot?

A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból. A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -