A Ferrari újra Le Mans-ba megy

Ezt olvasta már?

Már majdnem itt van az új Maybach csúcslimuzin

Az S osztály Maybach változatát már tavaly ősszel láthattuk, ám most először mutatnak fotót az S650 jelzésű csúcskivitelről. Ebbe – ahogy a motorháztető felirata...

Már a franciáknál is megy az autóban oltás

Megnyílt Franciaországban kedden a koronavírus elleni első autós oltóhely: a déli Montpellier egyik elővárosban az előzetes bejelentkezés alapján érkező autósoknak az oltás idejére sem...

Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél

A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani. Halálra gázolt a vonat egy embert Vecsés és Ferihegy állomás között csütörtök este – közölte...

Kiderült, mibe kerülnek az egyszerűbb Polestar 2-esek

Néhány napja jelentették be a Polestar 2 egyszerűbb változatait, de akkor az árakról még hallgattak. Most azonban kiderült, hogy hova árazzák az új kiviteleket....

A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt 1973 óta nem készítettek gyári prototípust. Most azonban bejelentették, hogy saját Le Mans Hypercar kategóriás autót készítenek, amely több bajnokságban is felbukkanhat.

Összesen kilenc alkalommal hozta el Ferrari a Le Mans-i 24 órás első helyét, de az utolsó abszolút győzelmet 1965-ben aratták, azóta csak az utcai típusokon alapuló GT kategóriákban volt sikeres a gyártó. Gyári prototípust nem is készítettek 1973 óta, és bár a 90-es években készült egy félhivatalos autó, a 333 SP, Dallara karosszériával és a Ferrari F1-es versenyautójából származó motorral, a nagy sikerek időszaka ebben a szakágban ötven éve elmúlt.

A cégvezetés legalább részben azért döntött a sportkocsiversenyzés mellett, mert az F1-ben megszavazott költségkorlátozások miatt a versenymotort és az autót fejlesztő stáb egy része lényegében feladat nélkül maradna. A kiváló szakembergárdát viszont meg szeretnék tartani, és az LMH versenygép kifejlesztésével hasznosíthatják a tapasztalataikat.

Ez elsősorban a Le Mans-i 24 órás mezőnyének tehet jót, hiszen a patinás futamon, ahonnan a Toyotát leszámítva lényegében elfogytak az erős gyári indulók, és ezzel a valódi versenynek is leáldozott, így tovább nő a jövőbeli indulók száma. A japánokon kívül a Peugeot, a Porsche és a Renault is jelezte, hogy gyári csapatot indít néhány éven belül, ami egyben azt is jelenti, hogy ismét izgalmas, szoros versenyt hozó esztendők jöhetnek a sportkocsiversenyzésben.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Villanykabrió: teszten a teljesen új és olaszosan cuki elektromos Fiat 500

A retro divathullámot mostanság egyre több autóipari cég igyekszik meglovagolni, hol több, hol kevesebb sikerrel. A Fiat jó lóra tett azzal, hogy 2007-ben piacra...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -