A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt 1973 óta nem készítettek gyári prototípust. Most azonban bejelentették, hogy saját Le Mans Hypercar kategóriás autót készítenek, amely több bajnokságban is felbukkanhat.

4
Galéria: Le Mans-i Ferrarik a múltból
Összesen kilenc alkalommal hozta el Ferrari a Le Mans-i 24 órás első helyét, de az utolsó abszolút győzelmet 1965-ben aratták, azóta csak az utcai típusokon alapuló GT kategóriákban volt sikeres a gyártó. Gyári prototípust nem is készítettek 1973 óta, és bár a 90-es években készült egy félhivatalos autó, a 333 SP, Dallara karosszériával és a Ferrari F1-es versenyautójából származó motorral, a nagy sikerek időszaka ebben a szakágban ötven éve elmúlt.

4
Ferrari 312 PB 1973Galéria: Le Mans-i Ferrarik a múltból
A cégvezetés legalább részben azért döntött a sportkocsiversenyzés mellett, mert az F1-ben megszavazott költségkorlátozások miatt a versenymotort és az autót fejlesztő stáb egy része lényegében feladat nélkül maradna. A kiváló szakembergárdát viszont meg szeretnék tartani, és az LMH versenygép kifejlesztésével hasznosíthatják a tapasztalataikat.

4
Ferrari 333SP 1994Galéria: Le Mans-i Ferrarik a múltból
Ez elsősorban a Le Mans-i 24 órás mezőnyének tehet jót, hiszen a patinás futamon, ahonnan a Toyotát leszámítva lényegében elfogytak az erős gyári indulók, és ezzel a valódi versenynek is leáldozott, így tovább nő a jövőbeli indulók száma. A japánokon kívül a Peugeot, a Porsche és a Renault is jelezte, hogy gyári csapatot indít néhány éven belül, ami egyben azt is jelenti, hogy ismét izgalmas, szoros versenyt hozó esztendők jöhetnek a sportkocsiversenyzésben.