A fékpor-kibocsátás megfelezését ígéri a Brembo újdonsága

Ezt olvasta már?

Átadták a megújul P+R parkolót a II. kerületben

A parkolóhelyek közötti szigetekbe 18 facsemetét és 560 cserjét ültettek. Hétfő óta használhatják az autósok a II. kerületi Akadémia Park melletti P+R parkolót –...

Itt egy új családi Honda

Tavaly ilyenkor mutatták be a Honda City szedán harmadik generációját, most pedig itt egy újabb változat, a csapott hátú ötajtós. Ezzel a City végképp...

Véget ér az amerikai VW Passat pályafutása

Egyetlen generáció után megszűnik a nagyobb és olcsóbb Passat gyártása, legalábbis erre utal az, amit a Volkswagen márkát vezető Ralf Brandstättertől idéz az amerikai...

Megnyitja parkolóját a fővárosi önkormányzat a környéken lakók előtt

Este héttől reggel fél 8-ig lehet beállni a Főpolgármesteri Hivatal udvarára. Megnyitja parkolóját a fővárosi önkormányzat a környéken lakók előtt kedd estétől december...

A személyautókon ma jellemzően még egyszerű öntöttvas féktárcsákat alkalmaznak, de a Brembo egy olyan új termékcsaládot készül bevezetni, amely magasabb élettartamot, kisebb kopást és jóval kevesebb fékport ígér, a tárcsa és a fékbetétek anyagának megváltoztatása révén.

Balra látható az új Greentive, a fényes felület a kopásálló bevonat, amely megtöbbszörözi az élettartamot

Balra látható az új Greentive, a fényes felület a kopásálló bevonat, amely megtöbbszörözi az élettartamot

A cég kutatói eredetileg arra kerestek megoldást, hogy csökkentsék a fékek korrózióját, így jutottak el ahhoz a termékhez, amelyet most Greentive néven mutattak be. Itt a féktárcsák igen kemény és kopásálló wolfram-karbid bevonatot kapnak, ami a megfelelő fékbetétekkel a fékezéskor a környezetbe kerülő részecskék mennyiségét akár 50%-kal is csökkentheti.

A cég fejlesztési igazgatója, Alessandro Ciotti azt is elmondta, hogy áruk alapján egyelőre luxusmodellekben kerülhetnek forgalomba a Greentive fékek, de a gyártás felfutásával az olcsóbb prémium-modellekbe is bekerülhetnek a tisztább, bevonatos tárcsák, amelyek elvileg élettartamban is lekörözik a hagyományos, vasból készült elődeiket.

Az autógyártáshoz hasonlóan a fékrendszerek piaca is jelentős átalakulás előtt áll. Az elektromos és konnektoros hibrid járművekhez kisebb teljesítményű fékrendszerek kellenek, mint korábban, mivel a lassítás egy részét az energia visszanyerésekor a generátor-üzemben működő villanymotor végzi. Ugyanakkor a hajtás emissziójának csökkenése az autók többi környezetszennyezési forrására irányítják a figyelmet. Így a fékpor-kibocsátás csökkentése is lényeges követelménnyé válhat a közeljövőben.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

The Naran: ezer lóerős szörnyeteg, BMW-ből

A repülőgép-bérbeadással foglalkozó üzletember, Ameerh Naran szervezte össze ezt a nagy, és félelmetesen erős kupét, abban a reményben, hogy a Paganihoz és a Koenigsegghez...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...

Újraindult az Etesd a dokit! program, ami meleg étellel segíti az egészségügyi dolgozókat

Karácsonyi aprósütik Nem vega, de csúcsszuper édesség, telt ízű sűrű szilvalekvárral! Ünnepi főfogások ...

Itt A NAGY TÉSZTAKÖNYV unboxing!!!

Fantasztikus desszertek Ez az a szalámi, amit a vegák is bátran ehetnek, sőt a gyerekek is, csak hagyjátok...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -