350 milliót ért valakinek ez a szép múltú Peugeot

Ezt olvasta már?

Megmentenék a brazilok apró autógyártójukat

Se nagy múltja, se nagyszámú eladásai nincsenek, a brazil Ceara állam kormányzata mégis nagyon igyekszik, hogy mentese autógyártóját, a Trollert. A huszonhat éves terepautós...

Elütöttek egy gyalogost a zebrán, a rendőrség a lakosság segítségét kéri

A rendőrök egy Szegeden történt közúti közlekedési baleset körülményeinek tisztázása érdekében kérik a lakosság segítségét. Egy autós idén február 2-án 10 óra...

A válság ellenére pénzben úszik a Rolls-Royce

Úgy tűnik, továbbra is érvényes a megállapítás, miszerint válságban a gazdagok csak még gazdagabbak lesznek. Ezt látszanak alátámasztani a luxusautó-eladások is, most épp a...

Kiszivárgott részletek az új Nissan sportkocsiról

Már egy ideje csepegnek a részletek a Nissan Z sorozatának legújabb tagjáról, láttuk a prototípust, és a napokban valószínűleg egy európai helyszínen a gyártásba...

Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és ’86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért adott valaki 977 ezer eurót (350 millió forint) nemrég egy párizsi aukción.

Bár ehhez a konkrét példányhoz egy nagy nevű francia is kötődik, a Peugeot 205 nagy sikereit három finnek, Ari Vatanennek, Juha Kankkunennek és Timo Salonennek köszönheti. Ez a hármas vitte csúcsra a franciák kis B-csoportos szörnyetegét, és ez a konkrét, C209-es sorozatszámú példány is a friss világbajnok Salonen kezei között debütált a ralisport csúcsán az 1986-os svéd ralin. A versenyen ugyan nem jutott el a célig, de nem sokkal később, a májusi Korzika-ralin Bruno Saby győzni tudott vele. Ez volt az a tragikus emlékű verseny, ami alatt hirtelen felindulásból bejelentették a B-csoportos korszak végét. 

A C209-es később a Valeo tesztflottájába került, ahol a francia beszállító automata tengelykapcsolóinak fejlesztéséhez használták. Nem töltött itt sok időt, 1987-ben átkerült a Peugeot Finlandhez, és Matti Alamaki ralikrosszversenyző gyűjtötte vele tovább a versenykilométereket. Miután Alamaki három egymást követő szezonban megnyerte vele az Európa-bajnokságot, megvette magának, majd tőle került a Lohéac-i múzeum gyűjteményébe, ahonnan nemrég kiárulták. 

A múzeumhoz kerülésének története se rossz. A Lohéac-i múzeum ugyanis anno egy vett egy másik T16 Evo 2-est, de azt útban hozzájuk ellopták. Egy útszéli bisztró parkolójában veszett nyoma szállítás közben, a múzeum kurátorának így szüksége volt egy másik példányra, amit Alamakinál talált meg. Talán ez volt a szerencse a történetben, ugyanis a finn garázsában ott voltak féltve óvva azok az eredeti alkatrészek is, amik ahhoz kellettek, hogy visszaállítható legyen a Korzika-ralin használt állapot. Így került vissza például az eredeti navigátorülés, de a korábbi rendszáma is. 

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Bemutatjuk a világ legfiatalabb új dollármilliárdosát, aki saját erejéből lett az

Austin Russel azzal kezdte, hogy 12 évesen egy Nintendo DS-t megpróbált mobiltelefonná alakítani, mert nem vehetett magának sajátot. Mára a világ egyik legígéretesebb...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...

Nem cukrászda, hanem sütibolt, de annak tökéletes! Megnyitott A Sütis!

Cukormentes Megérkezett az alakbarát, mégis zseniálisan finom sajttorta! A legjobb kalácsok ...

7 nap 7 recept – válogatás a legújabb receptjeinkből

Az összes húsvéti recept Egy kis olasz, húsvéti gasztrokalandozás Az összes húsvéti recept ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -