1200 kilométer villanyautóval – lehetséges?

Ezt olvasta már?

A Ferrari újra Le Mans-ba megy

A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt...

Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat

A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő...

A Suzuki elnöke az idén visszavonul

Egyértelműen a legrégebben hivatalban levő autóipari vezető a Suzuki elnöke, aki talpon tudta tartani az autó- és motorkerékpár-márkát, annak ellenére is, hogy minkét piacon...

Van autója? Akkor ön is figyelje a postaládát, fontos levél érkezik

Elkezdik kiküldeni az idei gépjárműadóról szóló határozatokat. A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat idén már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) látja el –...

Pontos számot nem mondtak, csak annyit, hogy az egyelőre teljesen ismeretlen EQXX el tud majd menni Pekingből Sanghajba utántöltés nélkül. Nem lenne ebben semmi meglepő, ha a tanulmány nem lenne elektromos, így viszont mindenki azt találgatja, hogy hol a trükk.

eqxx

Az elektromos hatótáv persze nehezen megfogható tulajdonság: a felhasználás módjától függ a gyakorlati érték, ha valaki lépésben megy, majdnem meg is duplázhatja a katalógusadatot. A 640 km elvi hatótávú Tesla P100D-vel például mentek 1078 kilométeres rekordot, igaz, ehhez 40 km/h-val kellett gurulni, minél kevesebb gyorsítással és lassítással. A Mercedes megfogalmazása viszont arra utal, hogy az EQXX az egyik városból a másikba mehetne, ami normál közúti körülményeket feltételez, és ilyesmit egyelőre senki nem tud: a legvadabb ígéret eddig 800 km felett volt, de olyan autót, ami ezt tényleg tudná mondjuk EPA szabvány szerint, még senki nem látott.

Az EQXX persze egyedi tanulmány, az is lehet, hogy egyszerűen teletömnek egy jó áramvonalas karosszériát annyi akkumulátorral, ami belefér – mondjuk ha az utastérbe is jut, bőven túlszárnyalhatják a 200 kWh kapacitást – de a befektetőknek tett ígéretek szelleme nem egészen ez volt: a Mercedes fejlesztési vezetője kivételes hatékonyságról beszélt – ha egy ilyen nagy nevű cég ezek után olcsó trükközésbe kezd, az nagyobb öngól lehet, mintha nem ígértek volna semmit.

Ezek után érdeklődve várjuk, hogy az EQXX, amiből egyelőre csak egy elegáns sziluettet mutattak, miféle jármű lesz.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Hamarosan elkészül Roman Abramovics új megajachtja, amely 180 milliárd forintba kerül

Az ötvennégy éves orosz-izraeli állampolgár Abramovics mindig is rajongott a gigantikus luxushajókért. Az Angliában élő üzletember talán a legismertebb orosz milliárdos, aki a...

Világörökséggé nyilváníttatná a bagettet Franciaország | Street Kitchen

A pogácsa mindig nyerő! A kókuszcsók egyáltalán nem macerás édesség Pár éve...

Kajamekka a Normafán – már most is látogatható a Normafa Grill Terrace | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Normafa Grill Terrace – kajamekka a Normafán | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Több tízezer szendvicset készített rászorulóknak az elmúlt hónapokban a Budapest Bike Maffia

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -